ششمین جلسه هیات مدیره جابک

ششمین جلسه ی هیئت مدیره کشوری جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور در تاریخ اول آذر ماه با حضور اعضای محترم هیئت مدیره جابک کشوری، نمایندگان جابک های استانی سراسر کشور و همچنین دبیر کمیته دانشجوئی و نمایندگان دانشجوئی در شهر تهران برگزار شد.


جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط اقای بلوچ عضو هیئت مدیره کشوری جابک آغاز و سپس قجاوند رییس هیئت مدیره جابک با خوش آمدگویی به همه حاضرین، رسمیت جلسه را اعلام کردند و از همه نمایندگان استانی خواستند تا گزارش کلی در خصوص تشکیل جابک های استانی و روند پیشرفت کارها و مشکلاتشان ارائه دهند.
در ابتدا نازپرور رئیس کمیته استانی جابک با معرفی دبیران چهارگانه اجرائی استانها از اهمیت و اهداف معرفی دبیران چهار گانه کشوری سخن گفت.

در ادامه دبیران چهار گانه اجرایی کشور آقایان هوشیاری، نجاتی، جودکی و مسعودی از روند پیشرفت تشکیل جابک های استانی تحت پوشش خود و نیز مشکلات و گله مندی از عدم همکاری لازم برخی استان ها گزارشی ارائه نمودند.

وطن خواه دبیر کمیته ی علمی جابک کشور ضمن گزارشی از فعالیت های اجرایی علمی انجام شده در چند ماه اخیر، خواستار برنامه ریزی های کلان در این زمینه شدند.

در پایان قجاوند و دیگر اعضای محترم هیئت مدیره جابک کشوری نیز گزارشی از فعالیت های چند ماه اخیر به حاضرین ارائه نمودند.

اهم موضوعات مطروحه در جلسه به شرح ذیل می باشد:

با توجه به اقدامات موثر جابک در یکسال اخیر در خصوص حضور افراد غیر مرتبط در آزمایشگاه ها :
۱.بررسی راهکارهایی پیرامون حذف حضور غیرمرتبطین در آزمایشگاهها

و همچنین جلوگیری از روند آموزش غیر مجاز این افراد در مراکز آموزشی و آزمایشگاه ها

۲.بررسی و ریشه یابی دلایل حضور افراد غیر مرتبط در مراکز آزمایشگاهی

۳.پیگیری عدم صدور مجوز تاسیس شرکت تعاونی برای کارشناسان علوم آزمایشگاهی از نکات مهم مورد اشاره اکثر نمایندگان استانی و مورد تایید اعضای کشوری بود که اخیرا با تغییرات به عمل امده درآئین نامه تاسیس آزمایشگاه ها مانع تشکیل این تعاونی ها توسط صرفا کارشناسان علوم ازمایشگاهی شده است و حضور یک PhD را منوط به اجرای این روند دانسته اند.

۴.تهیه گزارشی برای معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان و نظام پزشکی برای تعیین تکلیف در خصوص افراد غیر مرتبطی که در آزمایشگاها مشغول به کار میباشند.

ارائه پاور پوینتی توسط سپهرنژاد مسئول کمیته حقوقی جابک از روند پیگیری موضوع ارتقای بهره وری و اقدامات جابک در این خصوص و موافقت های اخذ شده از دو وزیر اخیر بهداشت کشور و موانع و بد اقبالی های این صنف از عدم حصول نتیجه لازم که به دلیل هم زمانی این بحث بابحران های مالی کشور و دولت بوده که تاثیر مستقیم بر عدم حصول نتیجه شده .

رو نمایی از نامه اخیر معاونت توسعه و موافقت این معاونت پی نوشت دستور صریح وزیر بهداشت مبنی بر حل مشکل آزمایشگاهیان و هم زمانی این نامه و توافق مهم با بحث جدید بنزین و بحث مالی کشور که حکایت از ادامه نا کامی ها و بی اقبالی های پیاپی این صنف و جامعه سپید پوشان مظلوم را دارد.

از دیگر مباحث مورد بحث در این جلسه:
اهداف بلند مدت مد نظر جابک کشور در خصوص فعالیت های علمی از جمله:

چاپ نشریه علمی و اخبار جابک کشور
برگزاری کلاس های آموزشی و علمی

در پایان از همه نمایندگان استان ها خواسته شد جهت جذب حداکثری اعضای استان ها و عضویت در جابک کشور و استان خود و آشنایی اعضای استان ها با فعالیت های جابک قدم های موثرتری برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.